Inzichten

Elke vrijdag een nieuw inzicht. Zolang de voorraad strekt.

Pitchen; de serie

Op 15 april 2023 plaatste ik mijn eerste blog over succesvoller samenwerken met klanten, bureaus en collega’s. Ik…

Zo kraak je de code van de samenwerking

In een samenwerking kan je, als projectleider, accountpersoon of hoe je de functie ook noemt, soms verbaasd staan…

Succesvol Pitchen deel 2

Pitchen is het allerleukste wat er is voor bureaus. Het is de kans je visitekaartje af te geven….

Creeër je eigen droomklanten

Wensen van de klanten uit laten komen, dat is de hoofdtaak van account bij creatieve bureaus; at your…

Projectmanagement; de slimste besparing in het creatieve proces

Om iets voor elkaar te krijgen, is een proces nodig. En iemand die dat proces leidt. Binnen een…

De materiaalbon: het middelpunt van efficiënte creatieve producties. 

Een materiaalbon is net zo belangrijk als een briefing, maar een stuk minder populair. Iedereen wil bij de…

Terug naar duidelijke functietitels. 

Functietitels zijn ooit bedoeld om duidelijkheid te geven over wat iemands werkzaamheden en talenten zijn. Tegenwoordig doen ze,…

Account: het ondergewaardeerde goud

Ooit was het op bureaus bon ton om accountmensen te zien als lagere levensvorm. Ze werden gepercipieerd als…

Leer de koekjes loslaten

Dit blog gaat eigenlijk over een goede samenwerking met jezelf. Soms zit je op je werk in een…

De robotisering van de creatieve vloer

Projectmanagement platforms zijn niet meer weg te denken uit de creatieve industrie. Via een digitale tool worden projecten…

Wie schrijft die blijft

Als account manager moest ik vaak uitleggen waarom dingen als bespreek verslagen waardevol zijn en dat daar kosten…

In lithografie komt alles goed. Not.

Never ever geef ik direct antwoord op de vraag ‘wat zijn de kosten?’. Dat heb ik rigoureus afgeleerd…