Inzichten

Elke vrijdag een nieuw inzicht. Zolang de voorraad strekt.

Het wonderlijke toneelstuk dat reclame aanbesteding heet. 

De regels zijn helder. Al jaren. De overheid moet zorgvuldig inkopen. Begrijpelijk. Terecht. Dat geldt voor paperclips, mondkapjes, creatieve…

Pitchen vanaf je strandbedje lijkt efficiënt, maar is het niet.

De vakantiepitch ontstaat als sluimerende gedachte. Er is een latente wens om iets nieuws te gaan doen. Met…

Van pitch romantiek naar procurement realiteit.

Voor een bureau is een pitch spannend. Alles wordt uit de kast getrokken om zowel creatief als op…

De pitch begeleider; de stille kracht achter een succesvolle pitch.

Uit de literatuur blijkt nergens dat David Ogilvy, Freddy Heineken of Steve Jobs pitchbegeleiding nodig hadden. Overbodige luxe,…

Hoe strakker het proces, hoe creatiever de pitch.

Een proces wordt pas gemist wanneer het er niet is. Daar schreef ik eerder al over. En ja,…

De Pitch Prep bespaart tijd, geld en frustratie

Veel processen zijn eenvoudig: iets moet van A naar B. Een pitch is niet anders; een begin, midden…

Hoe we massaal verslaafd raakten aan gratis werk

Het begon veelbelovend. Een marketing chef had een droom: een sterk communicatieconcept en een bureau voor een langdurige…

Een goede pitch heeft ook rock-‘n-roll nodig – van de opdrachtgever.

Er was een tijd dat Grote Creatieven de reclamewereld domineerden. Hun namen stonden synoniem voor durf, originaliteit en…

Hoe voelt een goed idee?

In deze miniserie voor marketeers, communicatiemensen en andere pitchliefhebbers, deze keer: het goede idee. De kunst is niet…

Pitchen; de serie

Op 15 april 2023 plaatste ik mijn eerste blog over succesvoller samenwerken met klanten, bureaus en collega’s. Ik…

Zo kraak je de code van de samenwerking

In een samenwerking kan je, als projectleider, accountpersoon of hoe je de functie ook noemt, soms verbaasd staan…

Succesvol Pitchen deel 2

Pitchen is het allerleukste wat er is voor bureaus. Het is de kans je visitekaartje af te geven….