Doe het lekker zelf!

Heel vervelend. Het traject vertraagt, de energie loopt weg; wachten op iets dat waarschijnlijk niet gaat komen.

Bijvoorbeeld: er is een briefing ontvangen, waar inhoudelijke informatie ontbreekt. Het is duidelijk dat de contactpersoon die ook niet gaat geven. Ik laat uit beleefdheid even in het midden wat hiervan de oorzaak is. 

Of.

Meerdere bureaus blijken op hetzelfde project te werken. Niemand heeft echt de leiding, ook de opdrachtgever niet. Die weet waarschijnlijk niet dat er iets verwacht wordt. De bureaus dribbelen om de brei heen. Doen alvast een beetje hun eigen ding, maar blijven steken op de onderlinge afhankelijkheden. Het is wachten totdat iemand de leiding neemt en er voorwaartse beweging ontstaat.

Of.

Er moet een stukje copy komen. Een heel klein stukje maar, slecht 6 seconden lang. De copywriter ‘komt er niet aan toe.’ De vraag hoe lang je iemand achter den pantalon aan kan zitten wordt prangend.

Zo zijn er tal van situaties te bedenken waarbij je het gevoel hebt bij het bushokje te zitten wachten tot de trein komt.

Mijn advies: doe het zelf, start zelf, ga zelf bewegen.

Schrijf de briefing zelf af.

Beste Carola,

Bijgaand de aangepaste briefing. Wij hebben zelf informatie toegevoegd op basis van die en die onderzoeken. Deze briefing is wat ons betreft de basis voor een impactvolle campagne met een eenduidige boodschap. Graag je akkoord etc.

Mail alle meewerkende bureaus een agenda en plan alvast een maandmeeting in met de klant en een tweewekelijkse update call onderling. Iedereen blij en je bent meteen lead-agency.

Kietel de copywriter met zelfgeschreven copy en dreig die aan te leveren.

Ha Dennis,

Omdat je zo druk bent heb ik zelf even de copy voor alle 6” geschreven. Heb ook de vertalingen bijgevoegd. Laat je even weten of dit ok is? Morgen om 9.00 starten we met het maken van 137 assets, dus als ik niks van je hoor neem ik aan dat je akkoord bent. Leuk man, dat de hele wereld mijn zin dan leest! Laat maar weten, byebye Suzanne.

Voordelen:

  • Je bent niet meer de afwachtende partij; dat voelt veel beter.
  • Er ontstaat gegarandeerd dynamiek.
  • Binnen een uur heb je de copy.
 
 
 
 

Wil je ook een succesvolle samenwerking met je klant of met je bureau? Plan een Online Inzicht Halfuurtje in. Dan vertel ik je er alles over en hoor dan ook graag hoe ik jou zou kunnen helpen.  

Elke week deel ik in dit blog een inzicht in bureau-klant relaties. En andersom.
Wil je nog meer inzicht? Check mijn Assortiment hieronder voor workshops, trainingen en hulp op de vloer

Delen mag, maar wel met bronvermelding