Kwartet!

‘Hoe halen we meer business uit een bestaande klantrelatie’? Goeie vraag. Net zo goed als andersom: ‘hoe halen we meer waarde uit een bureaurelatie? De opdrachtgever wil graag kosten besparen. Het bureau (wat voor soort bureau dan ook) wil graag zekerheid over wat er in de pijplijn zit.

Een opdrachtgever legt niet zomaar z’n kaarten op tafel natuurlijk. Er moet vertrouwen zijn. Een manier om dat niet te krijgen, is door zonder dat er ook nog maar iets gepresteerd is, over nieuwe opdrachten beginnen.
Is dat vertrouwen er wel? Dan is onderstaand gezelschapsspel mogelijk een idee.

Ik denk bij veel dingen: is dit een kwartet?

Een serie van twee is ook prima. Ik vind kwartet of vier-op-een rij leuker.

Een paar simpele voorbeelden.

Je maakt een kerstvideo. Op een gegeven moment komt er een goed moment om te vragen: wat doen jullie met Pasen? Suikerfeest? Nog een religieuze feestdag en je hebt kwartet.

Er is een opdracht gegeven voor een Moederdag-uiting: wat doen we met Vaderdag, en met Dierendag? Is er nog een andere dag? Koningsdag! KWAR-TET!!!

Event voor productlancering, hartstikke leuk. Lanceren we meer producten? O, dit jaar nog drie? Dit concept leent zich met een minimale aanpassing best voor een serie eigenlijk. KWARTET!

Voordeel voor de opdrachtgever? Een mooiere deal en dat de uitingen -indien gewenst- ‘familie van elkaar’ zijn. Soms is het ook een voordeel dat je rust koopt, omdat je weet dat de aankomende onderwerpen gecoverd zijn. Het bureau is blij, wat een voordeel is, want die maken beter werk dan niet-blije bureaus.

Kan iedereen kwartetten signaleren en bespreekbaar maken? Yes!
Als je samen op de shoot bent. Of zit te wachten totdat de anderen ook in de Teams-call komen; kan je ‘t even tussen neus en lippen door even aankaarten….

Elke week deel ik in dit blog een inzicht in bureau-klant relaties. En andersom.
Wil je nog meer inzicht? Check mijn Assortiment hieronder voor workshops, trainingen en hulp op de vloer

Delen mag, maar wel met bronvermelding