Sharing is caring

Sharing is caring. Niet alleen voor de anderen. Juist ook voor jezelf. Sharing is een vorm van self-care. Dat is het inzicht van deze week.

Als accountdirector werkte ik met een bureau-eigenaar-strateeg. Om goed samen te werken met onze opdrachtgevers, spiegelden we de werkniveaus van de klant. De bureau-eigenaar-strateeg had contact op ‘C-level’. De ‘hogere mensen’ afgekort ho-me; zijn ‘homies’. Voor het gemak noem ik hem verder ‘Chef’. Mijn contactpersonen van de klant zaten op de niveaus daaronder. (Onder sea-level?).

De homies belden Chef de hele dag over van alles en nog wat. Chef belde mij meteen daarna. Hij deelde nieuwe informatie als eerste met mij. Altijd.

Ik deelde de nieuwe informatie met de andere leden van ons accountteam, met creatie, productie. Ze maakten van alles en nog wat werkelijkheid.

Vonden mijn contactpersonen van de opdrachtgever het lollig dat ik elke keer betere informatie had dan zijzelf? Eerst niet. Iedereen krijgt de informatie liefst van de eigen chef.

Dit nadeel maakten we tot voordeel. Chef werd de betrouwbare nieuwsbron van ons allemaal. We deelden de info snel met onze contactpersonen. En met de andere bureaus die samen met ons voor de opdrachtgever werkten. Zo speelden we allemaal snel de bal rond. Everybody meer dan happy.

Het bureau werd mega succesvol. Dat had verschillende redenen, maar consequent en snel de juiste informatie delen is er volgens mij een van. Onze positie in het grotere geheel was hierdoor sterk. Het had een positief effect op de interne betrokkenheid, wat voor vrolijkheid op de vloer zorgde.

Andersom komt regelmatig voor.

Collega’s below sealevel weten niet wat zich boven water afspeelt. Kom je super enthousiast je project opleveren, blijkt het eindresultaat niet meer te passen bij de koersverandering (…)

Teamleden die niet weten of ze alles weten. De kans dat je dan full force aan de slag gaat is niet heel groot. Logisch. Het werkt als een mentale handrem.

Ik hoorde laatst een chef-achtige zeggen: ik ben niet zo goed in informatie delen, want ik heb geen verbindende persoonlijkheid.

Die speciale persoonlijkheid is gelukkig niet nodig. Je kan het gewoon besluiten en dan gedisciplineerd uitvoeren.

Probeer het anders eens een weekje. Moet je opletten wat er gebeurt.

Elke week deel ik in dit blog een inzicht in bureau-klant relaties. En andersom.
Wil je nog meer inzicht? Check mijn Assortiment hieronder voor workshops, trainingen en hulp op de vloer

Delen mag, maar wel met bronvermelding